T.C
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ'NDEN (ÇOMÜ)
ÖĞRETİM ELEMANLARI ALINACAKTIR.
Üniversitemizin çeşitli birimlerine 2547 Sayılı Kanunun 5572 Sayılı Kanunla değiştirilen 23., 24. ve 26. maddeleri, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği ile Üniversitemiz Senatosunca belirlenen Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuru, Görev Süresi Uzatımı, Atanma ve Yükseltilme Kriterleri (http://personel.comu.edu.tr/mevzuatlar/akademik-kadro-atama-kriterleri.html) uyarınca öğretim üyesi alınacaktır.
Adayların ilanda açıklama olarak belirtilen şartlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımaları gerekmektedir.
Başvurular ilanın Resmi Gazete'de yayınlandığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde sadece online olarak (https://ilan.comu.edu.tr/) adresinden kabul edilecek ve bu link üzerinden işlemler yürütülecektir. Sistem üzerinden tamamlanmayan taslak durumundaki başvurular, belirtilen şartları taşımayan, eksik bilgi/belgesi olan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir. (Online olarak yapılan başvurular için istenen tüm bilgi ve belgeler gerektiğinde Rektörlüğümüzce adaylardan fiziksel olarak istenebilecektir.)
1. Profesör ve Doçent kadroları daimi statüde olup, başvuracak adayların anabilim dallarını belirten dilekçelerini, özgeçmişlerini, diplomalarının tasdikli örneğini, onaylı kimlik kartını, bilimsel çalışma ile yayınlarını, Doçentlik Belgelerini, kamu hizmetinde bulunanların hizmet belgelerini, adli sicil kayıtlarını, Sigortalı çalışanlar için Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış hizmet döküm belgelerini online olarak (https://ilan.comu.edu.tr/) adresine yüklemeleri gerekmektedir. Adayların Rektörlüğe hitaben yazdıkları başvuru dilekçelerinde başvurdukları birim ve anabilim dalı ile ilanın açıklama kısmında ifade edilen ek şart ve çalışma alanlarına ait yeterlikleri sağladıklarını belirtmeleri ve bunları belgelendirmeleri gerekmektedir.
2. Doktor Öğretim Üyesi kadrosuna başvuracak adayların anabilim dallarını belirten dilekçelerini, özgeçmişlerini, diplomalarının tasdikli örneğini, onaylı kimlik kartını, bilimsel çalışma ile yayınlarını, kamu hizmetinde bulunanların hizmet belgelerini, adli sicil kayıtlarını, Sigortalı çalışanlar için Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış hizmet döküm belgelerini online olarak (https://ilan.comu.edu.tr/) adresine yüklemeleri gerekmektedir. Adayların başvuracakları Fakülte Dekanlıklarına, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine hitaben yazdıkları başvuru dilekçelerinde başvurdukları birim ve anabilim dalı ile ilanın açıklama kısmında ifade edilen ek şart ve çalışma alanlarına ait yeterlikleri sağladıklarını belirtmeleri ve bunları belgelendirmeleri gerekmektedir.
3. Başvuran adayların koşullarının sonradan uygun olmadığının anlaşılması halinde atamaları yapılmayacak ve/veya iptal edilecektir.
4. Sadece bir kadroya başvuru yapılabilir. Birden fazla kadroya başvuran adayın tüm başvuruları iptal edilir.
5. Yabancı ülkelerden alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurul'ca denkliğinin onaylanmış olması gerekmektedir.
6. Erkek adayların dosyalarına askerlik durum belgelerini eklemeleri gerekmektedir.
7. Üniversitemiz gerekli durumlarda ilanda iptal ve/veya ilanda değişiklik yapma hakkına sahiptir.
Birim / Bölüm / Program | Kadro | Açıklama (Kadro Özel Şartları) | |||
---|---|---|---|---|---|
1 |
Diş Hekimliği Fakültesi Klinik Bilimler Bölümü Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Anabilim Dalı |
Dr. Öğr. Üyesi | 1 | Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi alanında uzmanlığını almış olmak. Temporomandibuler eklemin konik ışınlı bilgisayarlı tomografi ile incelenmesi konusunda çalışma yapmış olmak. | |
2 |
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçentlik ünvanını almış olmak. Öğretmen kimliği, tasarım odaklı düşünme yaklaşımı, işbirlikli yaratıcılık modeli, girişimcilik becerileri konularında çalışmalar yapmış olmak. | |
3 |
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Doktora ve Doçentliğini Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanından almış olmak. Yaşlılar, güç, psiko-eğitim, yalnızlık; Sanayi 4.0 sürecinde eğitim, kariyer, meslek ve bireye etkileri konularında bilimsel çalışmalar yapmış olmak. | |
4 |
Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Fen Bilgisi Eğitimi alanında doçentlik ünvanını almış olmak. Örnek olaya dayalı öğrenme ve fen eğitiminde argümantasyon uygulamalarıyla ilgili çalışmaları bulunmak. | |
5 |
Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Fen Bilgisi Eğitimi alanında doçentlik ünvanını almış olmak. Bilimin doğası öğretimi, bilimsel sorgulamanın doğası ve oyun temelli etkinliklerle ilgili çalışmalar yapmış olmak. | |
6 |
Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Doçentlik ünvanını Temel Eğitim alanında almış olmak. Okul öncesi eğitiminde bilimsel yaratıcılık, STEM eğitimi ve eğitici çizgi romanlar konularında çalışmalar yapmış olmak. | |
7 |
Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Edebiyat kuram ve yöntemleri, Cumhuriyet dönemi Türk Edebiyatı, edebiyat çalışmalarının disiplinlerarasılığı üzerine çalışmalar yapmış olmak. | |
8 |
Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Doktora ve doçentlik ünvanını Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanından almış olmak. İngiltere, Avustralya gibi farklı öğretim sistemlerine sahip ülkelerin ortaöğretim dil ve edebiyat öğretimleri üzerine Türkiye ile karşılaştırmalı çalışmaları bulunmak. | |
9 |
Fen Edebiyat Fakültesi Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Sömürgecilik Sonrası Britanya Romanı ve Çağdaş Mülteci Edebiyatı alanlarında akademik çalışmalar yapmış olmak. | |
10 |
Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Zooloji Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Biyoloji alanında doçent ünvanı almış olmak. Akuatik toksikoloji, histoloji ve embriyotoksisitesi konularında çalışmalar yapmış olmak. | |
11 |
Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Genel Sanat Tarihi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Sanat tarihi bilim alanında doçent ünvanı almış olmak. Son dönem osmanlı mimarisi üzerine çalışmalar yapmış olmak. | |
12 |
Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Türk ve İslam Sanatları Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Türk islam sanatı bilim alanında doçent ünvanı almış olmak. Osmanlı savunma yapıları üzerine çalışmalar yapmış olmak. | |
13 |
Fen Edebiyat Fakültesi Uzay Bilimleri ve Teknolojileri Bölümü Uzay Bilimleri Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Doktora ve Doçentlik ünvanını Fizik alanında almış olmak. Örten çift yıldızlarda fotometrik, tayfsal ve yörünge dönemi değişimi konularında bilimsel çalışmalar yapmış olmak. | |
14 |
İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Sahabe dönemi şiiri üzerine çalışma yapmış olmak. | |
15 |
İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Bilişim Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | İletişim çalışmaları alanında Doçent ünvanı almış olmak. Uzaktan eğitim, açık erişim konularında bilimsel çalışmalar yapmış olmak. | |
16 |
İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Medya Ekonomisi Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Doçentliğini gelişme iktisadı alanından almış olmak. Gazetecilik, medya ekonomisi, dijital medya, kalkınma konularında bilimsel çalışmalar yapmış olmak. | |
17 |
İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Doçentliğini uygulamalı iletişim alanında almış olmak. Yeni medya ve sanal gerçeklik alanlarında çalışmalar yapmış olmak. | |
18 |
İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalı |
Dr. Öğr. Üyesi | 1 | Doktorasını halkla ilişkiler ve tanıtım programında almış olmak. Sanal gerçeklik ve göz izleme teknolojileri alanlarında çalışmalar yapmış olmak. | |
19 |
İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalı |
Dr. Öğr. Üyesi | 1 | Doktorasını iletişim bilimleri alanında almış olmak. Kültürel çalışmalar ve yeni medya alanlarında çalışmalar yapmış olmak. | |
20 |
Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Bilgisayar Yazılımı Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Eniyilenmiş Görüntü Bölütleme ve Esnek Hesaplama alanında çalışmalar yapmış olmak. | |
21 |
Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Diyabet ve Egzersiz ile Egzersiz Bağımlılığı ve Besin Takviyesi ilişkisi konularında çalışmalar yapmış olmak. | |
22 |
Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümü Spor Yönetimi Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Spor Yönetim Bilimlerinde Doktora yapmış olmak. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde doçent ünvanına sahip olmak. Spor psikolojisinde bilimsel çalışmalar yapmış olmak. | |
23 |
Tıp Fakültesi Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | TARD-CEEA Eğitimi Geliştirme Kurslarını tamamlayarak CEEA sertifikasını almış olmak. | |
24 |
Tıp Fakültesi Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü Genel Cerrahi Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Meme duktoskopisinde deneyimli olmak ve granülamatöz mastit ile ilgili çalışmaları olmak. | |
25 |
Tıp Fakültesi Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Otoloji ve koklear implant alanında deneyim sahibi olmak. | |
26 |
Tıp Fakültesi Dahili Tıp Bilimleri Bölümü Radyoloji Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Tıp Fakültesi mezunu olmak. Radyoloji Uzmanı olmak. Baş-boyun radyolojisi, beyin tümörlerinin MR spektroskopi ile tanısı konularında yayınları olmak. | |
27 |
Turizm Fakültesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
Doçent | 1 | Doçentliği Turizm alanında almış olmak. Sürdürülebilir gastronomi, etnik restoranlar alanında çalışmalar yapmış olmak. | |
28 |
Turizm Fakültesi Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Anabilim Dalı |
Profesör | 1 | Turizm İşletmeciliği doktoralı ve Turizm bilim dalı doçenti olmak. Turist rehberliği ve seyahat acentacılığı konularında yayınlar yapmış olmak. | |
29 |
Turizm Fakültesi Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Anabilim Dalı |
Doçent | 1 | Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik doktoralı ve Turizm bilim dalı doçenti olmak. Destinasyon markalaşması ve kişiliği konularında yayınlar yapmış olmak. | |
30 |
Çanakkale Uygulamalı Bilimler Fakültesi Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi Bölümü Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi Anabilim Dalı |
Dr. Öğr. Üyesi | 1 | Doktora derecesini Coğrafya Anabilim Dalından almış olmak. Arkeo-turizm, Jeo-turizm, jeoarkeolojik miras ve kültür envanteri konusunda çalışmaları olmak. | |
31 |
Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Ses Anasanat Dalı |
Doçent | 1 | Doçentliğini Müzik Teorileri alanında almış olmak. Müzik Teorileri, Kompozisyon (Bestecilik) ve Orkestra Şefliği alanlarında çalışmaları olmak. | |
32 |
Ayvacık Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Geleneksel El Sanatları |
Dr. Öğr. Üyesi | 1 | Geleneksel Türk El Sanatları Eski Çini Onarımları Bölümü lisans, Seramik alanında Sanatta Yeterlilik mezunu olmak. Selçuklu dönemi duvar kaplamalarındaki desenlerin günümüz seramik sanatına etkileri üzerine bilimsel ve akademik çalışmalar yapmış olmak. | |
33 |
Bayramiç Meslek Yüksekokulu Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı |
Doçent | 1 | Doçentliğini Tarla Bitkileri ve Yetiştirme Islahı Bilim Dalı'ndan almış olmak. Tahıl ıslahı ve melezleme konularında ulusal ve uluslararası çalışmalar yapmış olmak. İlgili konularda yurtdışında doktora sonrası çalışmalar yapmış olmak. | |
34 |
Çan Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Mimari Dekoratif Sanatlar |
Doçent | 1 | Seramik-cam anasanat dalında sanatta yeterlilik derecesine sahip olmak. Plastik sanatlar temel alanında doçentlik ünvanı almış olmak. Toplumsal cinsiyet ve kadının seramik sanatı ile ilişkisi, güncel konular-seramik ilişkisi üzerine yayınlar yapmış olmak. | |
35 |
Lapseki Meslek Yüksekokulu Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü Peyzaj ve Süs Bitkileri |
Doçent | 1 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında Doçentlik ünvanı almış olmak. Toprak Etüt ve Haritalama, Arazi Değerlendirme ve Arazi Uygunluğu üzerine çalışmalar yapmış olmak. |